Yıllar Sonra Bir Akşam Yemeği (Şiir)

Bu akşam,

Yıllar sonra

Bir araya gelmiş bir kadınla adamın

Misafiri olabilirdim

Giritli’de.

 

Zamanında

Sahip çıkmadıkları aşklarının

Bedelini öderlerdi

Arkamdaki masada,

Birlikte olmadan da

Yaşamış olduklarını sınamaya gelerek

Kendilerini

Birbirlerinden.

 

Donatırlardı masalarını,

Bir deri bir kemiktir

Ruhları.

 

“Unutmaktan

Dönemeyecek kadar

İleri gittik çoktan öz saygımızdan biz.”

Derdi kadın,

Bıçağı tabağını ısrarla gıcırdatırken;

Taze olmaz sonbaharda

Börülcesi

Denizin.

 

Birbirlerini sevmelerine rağmen

Başkalarıyla evlenmiş,

Karıştırdıkça

Gerçeklerle düşleri

Beklenenle olan;

Kopamamış, devam etmişlerdir görüşmeye.

Şimdi boşanıyordur

İkisi de.

Aynıdır gerçeği düşü de,

Yetişemem

ama

Herkese işte.

 

Yıllar önce yapılması gerekeni

Yine yapamayarak

Ayrı ayrı

Çıkarlardı restorandan,

Herhangi bir yerinden başlayıp sevginin

‘Kalamayarak.’

 

Sandalyesini hışımla çekerken

Sakallarıma döktürdüğü

Rakıyı sildikten sonra kadının,

Kalırdım biraz daha

Favayla tereyağlı karidesimin arasındaki

Yarımlığımın yarısıyla

Büyük ihtimalle

ve

Gömleğimin yakalarından

Tüten kokunla

Açık edebilirdim kendimi her an

Yitik öznesini

Bulamayanlarından olsaydım

Günün

Ben de.

 

Mümkündü,

ama

Unutmanın hatırından affolunmuş

Görkemli saatlerinin

Bitmemesi için,

Baştaki sıralarına

Taşımakla meşgulüm saniyelerini akşamımın

Kan ter içinde

Evde.

 

Hiç vaktim yok, olası bu hikâyenin

Aklıma gelmesine

Bile.

 

Resim: Mehmet Güreli

Bir Cevap Bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacaktır.