Boş belgeyi bilgisayarımda açtım. Boşuna olduğunu bilsem de boş bir yazı yazmayacağım. Başlık, iki nokta üst üste: ‘Boş Kültür Merkezi’. Ne yazık ki büyük sanatçı Hieronymus Bosch’a (1450 – 1516) ve Türk Hollanda kardeşliğine adanmış loş bir kültür merkezinden bahsetmeyeceğim. Kulağa tanıdık ve hoş gelen ‘boş’ burada bir kısaltma ya da özel isim değil,...
Son Yazılar:
Zeki Faik İzer – Zühtü Müritoğlu – Elif Naci Üzerine Bir Kartpostal Okuması
KÜLÜN İÇİNDE KALAN HARFLER
ARAP DÜNYASININ YENİ YILDIZI: HALA BENSAID
11. Hitay Vakfı Sanat Yarışması Başvuruları 30 Haziran’a Uzatıldı
DÜNYANIN EN ÜNLÜ SAHAFI MOHAMED AZİZ: KİTAP YAŞAMDIR
İnsan-Sonrası Bir Dünya: “Three Robots” ve Bir Kedi
MODERNİZMİN GÖRÜNTÜSEL YAPISI
Geçmiş Kimin? Arkeoloji, Siyaset ve Kültürel Mirasın Sahipliği
Hegel’in “efendi-köle diyalektiği” nedir?
Aynalar, Tlön, Kizaemon Ido ve Çatlaklar
“Bir Kentin Hafızası Kaç Dilde Yazılır?”
“Tiffany’de Kahvaltı”dan, “Cesur Yeni Dünya”ya
Star Wars Anlatı Sanatı Müzesi
Jean-Marc Veliscek: “Fransız sineması, bir film laboratuvarıdır.”
Seslerin Yerleştiği Konak: Edirne Müzik Müzesi
Kültürel Zeynalar ve Ninalar: Türkiye’deki Sinema ve Dizi Endüstrilerinde Teknik Alanda Yaratıcı Kadın Emeği
Cumartesi Anneleri ya da Masanın Altındaki Hayalet
Toprağın Altından Vitrine: Kazı Bilgisi Müzeye Ulaşabiliyor mu?
Ali Kazma’nın yeni kişisel sergisi “Oficios de la tinta [Mürekkep Zanaatları]”, Meksiko’daki Franz Mayer Müzesi’nde!
Yazar: Genco Gülan
Bu Filmi Ben de Çekerim!
‘Bunu ben de yaparım!’ cümlesi aslında çok sık işittiğimiz bir kalıptır. Sadece küçümseme değil, merak ve ilgi anlamları içerir. Ülkemizde bu cümle daha çok; “bu resmi ben de yaparım!” şeklinde kullanılır. Örneğin, darbeci general Kenan Evren, Miro tabloları için 1990’lı yıllarda benzer bir cümle kurmuştu. Seneler sonra, 2014 yılında, Joan Miro’nun kapsamlı bir seçkisi Sabancı...
Hemen Anlayabiliyorsanız, Kesinlikle Çağdaş Sanat Değildir!
Anlaşılabilir ve kısa bir yazı olacak. Çekinmeye gerek yok. Referans var, dip not yok. Başlığı da hemen kavrayabiliyorsanız problem değil, zira bu yazı da bir sanat yapıtı değil. Kesinlikle. Şiir veya edebiyat hiç değil. Bu yazı sadece bir yazı… Başka bir şey değil. Ben de dolambaçlı yollardan gitmeyeceğim, Türkçe yazacağım ve açıklayıcı olmaya çalışacağım, Çağdaş...


